+421 905 777 363

Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky

Článok I.

Základné ustanovenia obchodných a reklamačných podmienok

Tieto všeobecné obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je spoločnosť TRAYA, s.r.o., IČO: 35 756 098, sídlo: Kvetinárska 9788/6, 821 06 Bratislava - mestská časť Podunajské Biskupice, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 18159/B a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru výlučne prostredníctvom internetového obchodu (e-shopu) prevádzkovaného predávajúcim na stránke www.modestobar.sk (VOP).

Kontaktné údaje predávajúceho:

e-mail: obchod@modestobar.sk

telefón: +421 905 777 363

IČ DPH: SK2020272639

DIČ: 2020272639

korešpondenčná adresa: Kvetinárska 9788/6, 821 06 Bratislava - mestská časť Podunajské Biskupice

Číslo účtu pre bezhotovostné platby:

banka: Tatrabanka

IBAN: SK60 1100 0000 0029 4609 7295

BIC (SWIFT) TATRSKBX

Orgán dozoru vykonávajúci dohľad:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava

odbor výkonu dozoru

tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

fax č. 02/58 27 21 70

https://www.soi.sk https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Článok II.

Vymedzenie pojmov

  1. Predávajúcim je na účely týchto VOP spoločnosť TRAYA s.r.o., IČO: 35 756 098, sídlo: Kvetinárska 9788/6, 821 06 Bratislava - mestská časť Podunajské Biskupice, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 18159/B, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti (predávajúci).
  2. Kupujúcim sa myslí každá fyzická osoba plne spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba, od ktorej predávajúci obdrží riadne vyplnenú objednávku prostredníctvom e-shopu v súlade s týmito VOP na tovar. Ak je v znení VOP uvedený pojem zákazník, jeho význam je rovnaký ako pojem kupujúci.
  3. Spotrebiteľ znamená každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy na strane kupujúceho nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Kúpne zmluvy podľa týchto VOP môže uzatvárať len osoba staršia ako 18 rokov. V prípade, ak spotrebiteľ nemá 18 rokov, môže kúpne zmluvy podľa týchto VOP uzatvárať len so súhlasom zákonného zástupcu.
  4. Kúpnou zmluvou je zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá a uzavretá na diaľku (výlučne prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a kupujúceho) prostredníctvom e-shopu predávajúceho.
  5. Tovarom sa rozumejú všetky produkty ponúkané na e-shope predávajúceho a uvedené v platnom a účinnom zozname spolu s príslušnými cenami predávajúceho a to najmä potraviny, alkoholické a nealkoholické výrobky (tovar).
  6. Kúpna cena znamená kúpnu cenu za tovar ponúkaný na e-shope predávajúceho. Kúpna cena je konečná a uvedená s DPH.

Článok III.

Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

  1. Návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho. Predmetom kúpnej zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (objednávka).
  2. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo ”Objednať s povinnosťou platby”. Objednávka sa stáva pre kupujúceho jej vyplnením a odoslaním predávajúcemu záväznou. Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, a ich neoddeliteľnou súčasťou, ktorou je Oznámenie o spracúvaní osobných údajov a ich obsahom, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom k okamihu odoslania objednávky.
  3. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (potvrdenie objednávky). Potvrdenie objednávky obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
  4. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná (akceptácia objednávky). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
  5. Kúpna zmluva je uzavretá momentom doručenia akceptácie objednávky na e-mailovú adresu kupujúceho. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané aj ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
  6. Kúpna zmluva sa uzatvára prostredníctvom e-shopu, teda s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie. Náklady na prostriedky diaľkovej komunikácie (internetové a telefonické pripojenie) sa nelíšia od sadzby podľa podmienok poskytovateľa internetového alebo telefonického pripojenia a predávajúci si v tejto súvislosti neúčtuje žiadne ďalšie poplatky.
  7. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok.
  8. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci si vyhradzuje právo neuzavrieť podľa svojho uváženia s kupujúcim akoukoľvek kúpnu zmluvu.

Článok IV.

Dodacie a platobné podmienky

  1. Tovar je predávajúcim dodávaný výhradne na území Slovenskej republiky.
  2. Dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu. V špeciálnych prípadoch, napríklad ak veľa kupujúcich naraz objednáva rovnaký tovar môže byť tovar nedostupný. V takomto prípade bude kupujúci informovaný o nemožnosti zrealizovania objednávky.
  3. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
  4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
  5. Pri uskutočňovaní objednávky si kupujúci môže zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov dodania objednaného tovaru:
    • dodanie kuriérom na adresu uvedenú v objednávke;
    • dodanie tovaru na kupujúcim zvolené odberné miesto;
    • osobný odber na prevádzkarke predávajúceho.
    Podrobnosti o možnostiach dodania tovaru je možné nájsť na webovej stránke predávajúceho v sekcii Doprava a platba.
  6. Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste, ktoré si kupujúci zvolil ako miesto dodania v kúpnej zmluve. Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve.
  7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste a v časovom rozsahu určenom podľa odseku 6 tohto článku, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru.
  8. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.
  9. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
  10. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (Zákon), nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
  11. Nebezpečenstvo náhodného poškodenia objednaného tovaru prechádza z predávajúceho na kupujúceho, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s objednaným tovarom, resp. odovzdaním objednaného tovaru na prepravu do miesta dodania tovaru osobe poverenej jeho dodaním kupujúcemu. Vzhľadom na to, že spôsob dopravy prepravnou spoločnosťou si zvolil kupujúci, preberá zodpovednosť za poškodenie tovaru.
  12. Platba kúpnej ceny sa uskutočňuje v mene EUR.
  13. Kupujúci si môže vybrať v procese uskutočňovania objednávky z nasledujúcich spôsobov zaplatenia kúpnej ceny:
    • na dobierku pri prevzatí objednaného tovaru na prevádzkarni predávajúceho alebo pri dodaní kuriérom;
    • bankovým prevodom;
    • bezhotovostne prostredníctvom „platobnej brány“ (pričom podmienkou pre využitie tohto spôsobu je, aby kupujúci disponoval platobnou kartou, ktorá umožňuje prevod peňažných prostriedkov v rámci týchto systémov).
    Podrobnosti o možnostiach platby kúpnej ceny za tovar je možné nájsť na webovej stránke predávajúceho v sekcii Doprava a platba
  14. Zvolený spôsob zaplatenia kúpnej ceny je po uskutočnení objednávky možné meniť iba so súhlasom predávajúceho.
  15. Uskutočnením objednávky kupujúci súhlasí s tým, že faktúra za objednaný tovar, t. j. daňový doklad o nákupe mu bude zo strany predávajúceho poskytnutá primárne v elektronickej podobe (elektronická faktúra). Predávajúci nenesie zodpovednosť za údaje nesprávne uvedené kupujúcim.

Článok V.

Kúpna cena

  1. Kúpna cena je uvedená na e-shope pri tovare v čase uskutočnenia objednávky, v objednávke a v potvrdení objednávky. Ceny uvedené na e-shope sú v mene EUR a zahŕňajú DPH. Takáto kúpna cena nebude po potvrdení objednávky predávajúcim zmenená, a to ani v prípade, že zo strany predávajúceho dôjde následne k úprave kúpnej ceny.
  2. Kúpna cena nezahŕňa prípadné náklady na dodanie tovaru kupujúcemu.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť kúpnu cenu tovaru a uskutočňovať reklamné a zľavové akcie na tovar, a to v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Na kúpne zmluvy uzavreté pred zverejnením zmeny kúpnej ceny sa táto zmena nevzťahuje.

Článok VI.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

  1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
  2. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  3. Od kúpnej zmluvy nie je možné odstúpiť:
    • ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
    • ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
    • ak sú predmetom kúpnej zmluvy knihy, ktoré sú predávané v ochrannom obale a kupujúci tento obal rozbalil;
    • v ďalších prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení nehorších predpisov.
  4. Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať prehlásenie o odstúpení v lehote pre odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1 tohto článku.
  5. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto VOP. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
  6. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou.
  7. Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenie od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom, akým peňažné prostriedky prijal. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
  8. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa odseku 7 tohto článku pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
  9. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
  10. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebený a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
  11. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.
  12. Kontaktné údaje predávajúceho pre prípad odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo reklamácie sú uvedené v článku I. týchto VOP.

Článok VII.

Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

Reklamačný formulár

  1. Zákazník je oprávnený uplatniť si reklamáciu tovaru osobne v prevádzke predávajúceho (adresa prevádzky predávajúceho je uvedená v článku I. týchto VOP) alebo u osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv Tovaru uvedenej v záručnom liste (určená osoba). Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu.
  2. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu tovaru u predávajúceho aj zaslaním písomnej reklamácie na adresu sídla predávajúceho uvedenú v článku I. VOP alebo emailom zaslaným na emailovú adresu predávajúceho: obchod@modestobar.sk
  3. Ak sa u zakúpeného tovaru pre rozpor s kúpnou zmluvou vyskytne akákoľvek vada (týkajúca sa množstva, kvality, hmotnosti alebo akejkoľvek inej vlastnosti zakúpeného tovaru (vada), je kupujúci, ktorý je spotrebiteľ oprávnený vadu u predávajúceho reklamovať (reklamácia). Písomná reklamácia obsahuje najmä:
    • identifikačné údaje kupujúceho v rozsahu meno, priezvisko, adresa miesta dodania;
    • číslo objednávky, ku ktorému sa reklamácia vzťahuje,
    • presnú a jednoznačnú identifikáciu tovaru, ktorý je predmetom reklamácie,
    • detailný popis vady tovaru,
    • voľbu nároku kupujúceho podľa odsekov 7.21 a 7.22 týchto VOP,
    • dátum spísania reklamácie a vlastnoručný podpis kupujúceho,
    • fotografiu vady tovaru, ak sa ju kupujúci rozhodne priložiť.
  4. V prípade, ak si kupujúci v rámci reklamácie neuplatní voľbu nároku podľa odsekov 7.21 a 7.22 VOP, je predávajúci v medziach platných právnych predpisov oprávnený rozhodnúť o voľbe nároku sám.
  5. Spolu s reklamáciou je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu doklad o kúpe tovaru, spolu so záručným listom, ak bol na tovar vystavený. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby bol reklamovaný tovar čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecne platnými hygienickými zásadami.
  6. Ak reklamácia nespĺňa všetky podmienky riadne uplatnenej reklamácie, predávajúci bezodkladne kontaktuje prostredníctvom emailu za účelom doplnenia reklamácie. Predávajúci o uplatnení riadnej reklamácie kupujúceho vyhotoví písomný protokol, ktorého kópiu osobne odovzdá alebo odošle Zákazníkovi.
  7. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim. Pri použitom tovare predávajúci nezodpovedá za vady tovaru vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za nižšiu kúpnu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu tovaru, pre ktorú bola dojednaná nižšia kúpna cena.
  8. Predávajúci zodpovedá len za vady tovaru, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru zákazníkom v záručnej dobe. Pri tovare potravinárskeho charakteru sa záručnou dobou na účely reklamačného poriadku rozumie dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti tovaru. Záručná doba tovaru, ktorý nemá charakter potravinárskych výrobkov, je 24 mesiacov. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo na pripojenom návode vyznačená lehota na použitie, záručná doba sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
  9. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ak:
    • kupujúci spôsobil vadu tovaru sám (napr. v dôsledku nesprávneho skladovania tovaru),
    • kupujúci pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel, resp. bol na vadu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre vadu tovaru poskytnutá zľava z kúpnej ceny tovaru,
    • vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru spôsobeného nesprávnym či nadmerným používaním tovaru,
    • boli porušené ochranné plomby na tovare,
    • vady tovaru boli spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčastí,
    • ak sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti (dátum spotreby alebo doba minimálnej trvanlivosti).
  10. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru kupujúcim.
  11. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu záruku v písomnej forme (záručný list) vždy, keď o to kupujúci predávajúceho požiada. Ak to povaha predávaného tovaru umožňuje, postačí, ak predávajúci namiesto záručného listu kupujúcemu vydá doklad o kúpe. Predávajúci ďalej vydá záručný list kupujúcemu v prípade, ak si jeho vydanie vyžaduje povaha predávaného tovaru. Záručný list musí obsahovať označenie predávajúceho, obsah, rozsah a podmienky poskytnutej záruky.
  12. Doba od uplatnenia reklamácie až do doby, kedy bol kupujúci povinný reklamovaný tovar prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava. Predávajúci je povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
  13. Ak dôjde k výmene tovaru začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru kupujúcim.
  14. Ak má tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar vadu, za ktorú zodpovedá predávajúci, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
  15. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady tovaru, najneskôr však do uplynutia záručnej doby, inak práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú.
  16. Reklamáciu vád tovaru, ktorý sa rýchlo kazí, musí kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe tovaru, inak práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú.
  17. V prípade použitého tovaru zaniknú práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitého tovaru kupujúcim alebo do doby uplynutia kratšej záručnej doby, na ktorej sa predávajúci a zákazník dohodli.
  18. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o prijatej reklamácii do piatich dní odo dňa jej riadneho uplatnenia, najneskôr však spolu s reklamačným záznamom (tak ako je definovaný v odseku 22 týchto VOP). Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má Zákazník možnosť preukázať uplatnenie Reklamácie iným spôsobom (najmä prostredníctvom poštového podacieho lístka preukazujúceho odoslanie reklamácie na adresu sídla predávajúceho).
  19. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z práv podľa odsekov 21 a 22 týchto VOP uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie.
  20. Predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie (lehota na vybavenie reklamácie). Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
  21. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na kúpnu cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže podľa vlastnej úvahy vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  22. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia, aby sa tovar riadne užíval, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
  23. Predávajúci vydá kupujúcemu doklad o vybavení reklamácie (reklamačný záznam) najneskôr do 30 dní odo dňa riadneho uplatnenia reklamácie. Predávajúci zašle reklamačný záznam kupujúcemu na emailovú adresu kupujúceho alebo reklamačný záznam odovzdá kupujúcemu osobne pri vybavovaní reklamácie.
  24. Predávajúci je oprávnený vybaviť reklamáciu jej zamietnutím len na základe odborného posúdenia (odborné posúdenie). Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

Článok VIII.

Záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri kúpe tovaru a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
  2. Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s VOP a bez akýchkoľvek výhrad súhlasí s tým, že VOP a ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy a na všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré vznikli najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy, reklamácii tovaru a odstúpení od kúpnej zmluvy.
  3. Tieto VOP platia v znení uvedenom na internetových stránkach predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi zmluvnými stranami vyslovene dohodnuté inak. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením aktualizovaných VOP na internetových stránkach predávajúceho e-shopu.
  4. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
  5. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
  6. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z., zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  7. Pokiaľ kupujúci, ktorý je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim TRAYA, s.r.o. je Slovenská obchodná inšpekcia P.O. Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk ); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov al
  8. rnatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. 8 Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  9. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
  10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito VOP oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
  11. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 62 zákona č. 351/2011 Z. z., o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov pre účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk.; tomu pre tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane pre jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

Príloha č. 1

Formulár na odstúpenie od zmluvy

(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)

Príloha č. 2

Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy

  1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy:

    Máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar.

    Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adrese TRAYA, s.r.o., sídlo: Kvetinárska 9788/6, 821 06 Bratislava - mestská časť Podunajské Biskupice, obchod@modestobar.sk, +421 905 777 363.

    Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sa nachádza ako príloha č. 1 VOP. V prípade záujmu máte možnosť vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy aj elektronicky prostredníctvom našej internetovej stránky [vložte adresu webového sídla]. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme e-mailom, resp. na inom trvanlivom nosiči. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

  2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy:

    V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu.

    Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

    Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr. Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu sídla spoločnosti bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

    Upozorňujeme Vás, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Príloha č. 3

Reklamačný formulár

Our perks

Pri objednávkach nad 90€

Doprava zdarma

Osobný odber, kuriér alebo zásielkovňa

Flexibilná doprava

Viac ako 400 druhov vína

Najväčší výber skladom