+421 905 777 363

Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

Reklamačný formulár

  1. Zákazník je oprávnený uplatniť si reklamáciu tovaru osobne v prevádzke predávajúceho (adresa prevádzky predávajúceho je uvedená v článku I. týchto VOP) alebo u osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv Tovaru uvedenej v záručnom liste (určená osoba). Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu.
  2. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu tovaru u predávajúceho aj zaslaním písomnej reklamácie na adresu sídla predávajúceho uvedenú v článku I. VOP alebo emailom zaslaným na emailovú adresu predávajúceho: info@traya.sk
  3. Ak sa u zakúpeného tovaru pre rozpor s kúpnou zmluvou vyskytne akákoľvek vada (týkajúca sa množstva, kvality, hmotnosti alebo akejkoľvek inej vlastnosti zakúpeného tovaru (vada), je kupujúci, ktorý je spotrebiteľ oprávnený vadu u predávajúceho reklamovať (reklamácia). Písomná reklamácia obsahuje najmä:
    • identifikačné údaje kupujúceho v rozsahu meno, priezvisko, adresa miesta dodania;
    • číslo objednávky, ku ktorému sa reklamácia vzťahuje,
    • presnú a jednoznačnú identifikáciu tovaru, ktorý je predmetom reklamácie,
    • detailný popis vady tovaru,
    • voľbu nároku kupujúceho podľa odsekov 21 a 22 týchto VOP,
    • dátum spísania reklamácie a vlastnoručný podpis kupujúceho,
    • fotografiu vady tovaru, ak sa ju kupujúci rozhodne priložiť.
  4. V prípade, ak si kupujúci v rámci reklamácie neuplatní voľbu nároku podľa odsekov 7.6.4 a 7.6.5 VOP, je predávajúci v medziach platných právnych predpisov oprávnený rozhodnúť o voľbe nároku sám.
  5. Spolu s reklamáciou je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu doklad o kúpe tovaru, spolu so záručným listom, ak bol na tovar vystavený. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby bol reklamovaný tovar čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecne platnými hygienickými zásadami.
  6. Ak reklamácia nespĺňa všetky podmienky riadne uplatnenej reklamácie, predávajúci bezodkladne kontaktuje prostredníctvom emailu za účelom doplnenia reklamácie. Predávajúci o uplatnení riadnej reklamácie kupujúceho vyhotoví písomný protokol, ktorého kópiu osobne odovzdá alebo odošle Zákazníkovi.
  7. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim. Pri použitom tovare predávajúci nezodpovedá za vady tovaru vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za nižšiu kúpnu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu tovaru, pre ktorú bola dojednaná nižšia kúpna cena.
  8. Predávajúci zodpovedá len za vady tovaru, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru zákazníkom v záručnej dobe. Pri tovare potravinárskeho charakteru sa záručnou dobou na účely reklamačného poriadku rozumie dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti tovaru. Záručná doba tovaru, ktorý nemá charakter potravinárskych výrobkov, je 24 mesiacov. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo na pripojenom návode vyznačená lehota na použitie, záručná doba sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
  9. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ak:
    • kupujúci spôsobil vadu tovaru sám (napr. v dôsledku nesprávneho skladovania tovaru),
    • kupujúci pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel, resp. bol na vadu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre vadu tovaru poskytnutá zľava z kúpnej ceny tovaru,
    • vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru spôsobeného nesprávnym či nadmerným používaním tovaru,
    • boli porušené ochranné plomby na tovare,
    • vady tovaru boli spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčastí,
    • ak sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti (dátum spotreby alebo doba minimálnej trvanlivosti).
  10. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru kupujúcim.
  11. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu záruku v písomnej forme (záručný list) vždy, keď o to kupujúci predávajúceho požiada. Ak to povaha predávaného tovaru umožňuje, postačí, ak predávajúci namiesto záručného listu kupujúcemu vydá doklad o kúpe. Predávajúci ďalej vydá záručný list kupujúcemu v prípade, ak si jeho vydanie vyžaduje povaha predávaného tovaru. Záručný list musí obsahovať označenie predávajúceho, obsah, rozsah a podmienky poskytnutej záruky.
  12. Doba od uplatnenia reklamácie až do doby, kedy bol kupujúci povinný reklamovaný tovar prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava. Predávajúci je povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
  13. Ak dôjde k výmene tovaru začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru kupujúcim.
  14. Ak má tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar vadu, za ktorú zodpovedá predávajúci, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
  15. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady tovaru, najneskôr však do uplynutia záručnej doby, inak práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú.
  16. Reklamáciu vád tovaru, ktorý sa rýchlo kazí, musí kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe tovaru, inak práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú.
  17. V prípade použitého tovaru zaniknú práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitého tovaru kupujúcim alebo do doby uplynutia kratšej záručnej doby, na ktorej sa predávajúci a zákazník dohodli.
  18. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o prijatej reklamácii do piatich dní odo dňa jej riadneho uplatnenia, najneskôr však spolu s reklamačným záznamom (tak ako je definovaný v odseku 22 týchto VOP). Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má Zákazník možnosť preukázať uplatnenie Reklamácie iným spôsobom (najmä prostredníctvom poštového podacieho lístka preukazujúceho odoslanie reklamácie na adresu sídla predávajúceho).
  19. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z práv podľa odsekov 21 a 22 týchto VOP uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie.
  20. Predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie (lehota na vybavenie reklamácie). Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
  21. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na kúpnu cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže podľa vlastnej úvahy vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  22. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia, aby sa tovar riadne užíval, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
  23. Predávajúci vydá kupujúcemu doklad o vybavení reklamácie (reklamačný záznam) najneskôr do 30 dní odo dňa riadneho uplatnenia reklamácie. Predávajúci zašle reklamačný záznam kupujúcemu na emailovú adresu kupujúceho alebo reklamačný záznam odovzdá kupujúcemu osobne pri vybavovaní reklamácie.
  24. Predávajúci je oprávnený vybaviť reklamáciu jej zamietnutím len na základe odborného posúdenia (odborné posúdenie). Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

Our perks

Pri objednávkach nad 90€

Doprava zdarma

Osobný odber, kuriér alebo zásielkovňa

Flexibilná doprava

Viac ako 400 druhov vína

Najväčší výber skladom